Spyke
suomi·SuomibyIsoKiero

Elon Muskin omistuksessa X-palvelusta on tullut pahin valeuutisten levittäjä – ”Me seuraamme mitä te teette”, varoittaa EU-komissaari

Google, TikTok, Microsoft sekä Facebookin ja Instagramin omistava Meta ovat allekirjoittaneet muun muassa valeuutisten karsimiseen tähtäävät EU:n disinformaatiota koskevat käytännesäännöt.

Nykyisin X:nä tunnettu Twitter oli aiemmin allekirjoittajien joukossa, mutta se ei ole halunnut sitoutua näihin sääntöihin enää sen jälkeen, kun Musk osti palvelun viime vuonna.

Elon Muskin omistuksessa X-palvelusta on tullut pahin valeuutisten levittäjä – ”Me seuraamme mitä te teette”, varoittaa EU-komissaarihttps://yle.fi/a/74-20052091Open linkView original on sopuli.xyz
sopuli.xyz

Mitähän kautta fediverseä pitäisi alkaa rummuttamaan tuonne meidän päättäville tahoille ihan tosissaan? Edelleen uutiset on täytetty twitteriupotuksilla melkolailla aiheesta riippumatta.

12

Ne siirtyy yleisön mukana. Jos sitä sirkusta on täällä katsomassa tarpeeksi kansaa, niin ne eksyy tänne.

7
ananasreply
sopuli.xyz

Vois olla ihan lähtökohta et tois esiin et esim. EU-komissiolla on jo aktiivista toimintaa mastodonilla, ja ei haittais yhtään jos sitä kautta sais suomen ministeriöidenkin tiedonantoo.

6

Sitten pitäisi vielä saada mastodonista sellainen, että käyttäjät myös näkisivät ne tiedonannot muutenkin kuin erikseen niitä etsimällä.

3

You reached the end

Elon Muskin omistuksessa X-palvelusta on tullut pahin valeuutisten levittäjä – ”Me seuraamme mitä te teette”, varoittaa EU-komissaari | Spyke