Spyke
feddit.dk

Spørgsmålet er så bare om man kan holde sig fra at skide på 3-dages telttur🤔

8
RedFoxDKreply
feddit.dk

En tips, som min far har fortalt mig, er hvis man mangler et tolitet, så er der altid et ved en kirke, som er åben til brug. Om det gælder altid eller ej, skal jeg ikke kunne sige

6
Krestenreply
feddit.dk

Min mor fortalte mig det engang. Det er virkelig et godt tip

3

Min far er blevet bidt af en gal cykelist, så han køre rigtigt meget på race cykler og CX cykler... Så ville tror det er igennem der, han har fået det afvide

4
lmmy.net

Kan det passe, at det kun er i Vestjylland, at man kan finde pladser med Frit teltningsområde? Jeg kan ikke få den til at vise andet ... (på mobil)

2

Fik det aldrig til at virke på mobil, men virker på desktop (i Firefox).

1
ledsreply
feddit.dk

Det burde være i hele landet , måske har du sat filter på søgning?

1
ledsreply
feddit.dk

Edit: jeg prøvede at uploade et skermprint men internettet er ikke godt nok i skoven

1

Det er meningen med det hele.. At ikke kigge på skerme hele tiden

1
feddit.dk

Jeg har længe gerne ville anskaffe mig en stjernekikkert og så tage ud i naturen en nat, helst et sted uden alt for meget lysforurening og kigge på månen og planeterne. Har bare aldrig fået taget mig sammen til det.

2
RedFoxDKreply
feddit.dk

Er det muligt at se planeterne fra Danmark? Tænker vi måske nok har for meget lysforurening (pga. vi er et lille land, med 6 mio mennesker, som bor tæt)

1

Venus og Jupiter lyser begge mere end nogen stjerne, så hvis du kan se stjerner kan du se dem. Man kan også sagtens se Mars og Saturn selv i København med det blotte øje. Men billedet er nok bedre uden lysforurening.

4
lemmy.wtf

Det er da en virkelig fed hjemmeside. Jeg var af den overbevisning at det stort set var ulovligt at slå telt op i Danmark, medmindre det var et decideret shelter eller campingplads. IDLJ!

2

Husk nu også regler for fri teltning

For at det ikke skal udvikle sig til campingpladser gælder 1-2-3-reglen – max én overnatning med to telte af 3-mandstypen. Teltet skal stå under træer og må ikke være til gene for andre i skoven.

du slår dit telt op, må det ikke kunne ses af andre, der færdes i skoven – både gående på stier eller kørende i bil på veje gennem skoven – og det må heller ikke kunne ses fra bygninger. https://naturstyrelsen.dk/naturoplevelser/overnatning/fri-teltning/

2

You reached the end

fri teltning | Spyke