Jeg synes det er underligt at man her i Danmark mere eller mindre bare accepterer at folk kører 90-100 på landevejen. Det er nærmest ligegyldigt hvem man snakker med, så hører man altid den samme "Jeg sætter altid fartpiloten til 90". Jeg hører ofte kolleger prale med hvem af dem der kører hurtigst til hverdag. Næsten hver eneste morgen bliver jeg overhalet af folk der kører fuldstændig vanvittigt, som slingrer ind og ud imellem modkørerne for at nå 2 biler længere frem på en strækning af 10 km.
Hvorfor er det okay at bryde loven når det "bare" handler om trafiksikkerhed? Det er en i mange tilfælde flere ton tung dødsmaskine man fører, i en hastighed der langt overskrider hvad vi som mennesker er udviklet os til at håndtere, men folk ser det som et legetøj og som om der aldrig kan ske dem noget. Det er ret ligegyldigt hvor vanvittigt dygtig man så selv synes man er, der skal kun 1 anden person til på vejen, som tager et dumt sving, eller kigger på telefonen og bevæger sig over i modkørendes bane før det går galt.
Samtidig er vi alle sammen enige om at gennemsnittet i trafikken kører som en brækket arm, men folk selv? Nej nej, de er da helt sikkert ikke en af dem der kører dårligt, så de må godt køre 100 i en 80 zone...
Jeg har hørt variationer af "hvis du ikke følger trafikken med 140-150 km/t er du til fare for alle andre", som fuldstændigt ignorerer at man møder mange flere på motorvejen som kører alt mellem 90 og 120, uden at det skaber ulykker.
Påstanden er vistnok at det statistisk er mere sandsynligt at en der kører 140-150, rammer en der kører 90-120... Så ja, man er vel teknisk set mere sikker imod at andre bilister rammer en... Men man er samtidig grunden til at trafikken er usikker for billister der kører lovligt.
Jeg vidste ikke at der var forbud mod at lave et forbud, men absolut godt at hver land nu kan bestemme selv. Jeg kan ikke se hvorfor folk skal have dem, med mindre at de har tækt sig at køre for hurtigt
3
EU-dom kan åbne for forbud mod trafikalarmering | Spyke
Jeg synes det er underligt at man her i Danmark mere eller mindre bare accepterer at folk kører 90-100 på landevejen. Det er nærmest ligegyldigt hvem man snakker med, så hører man altid den samme "Jeg sætter altid fartpiloten til 90". Jeg hører ofte kolleger prale med hvem af dem der kører hurtigst til hverdag. Næsten hver eneste morgen bliver jeg overhalet af folk der kører fuldstændig vanvittigt, som slingrer ind og ud imellem modkørerne for at nå 2 biler længere frem på en strækning af 10 km.
Hvorfor er det okay at bryde loven når det "bare" handler om trafiksikkerhed? Det er en i mange tilfælde flere ton tung dødsmaskine man fører, i en hastighed der langt overskrider hvad vi som mennesker er udviklet os til at håndtere, men folk ser det som et legetøj og som om der aldrig kan ske dem noget. Det er ret ligegyldigt hvor vanvittigt dygtig man så selv synes man er, der skal kun 1 anden person til på vejen, som tager et dumt sving, eller kigger på telefonen og bevæger sig over i modkørendes bane før det går galt.
Samtidig er vi alle sammen enige om at gennemsnittet i trafikken kører som en brækket arm, men folk selv? Nej nej, de er da helt sikkert ikke en af dem der kører dårligt, så de må godt køre 100 i en 80 zone...
Rant slut....
Jeg ved ikke hvor mange gange folk har fortalt mig at det MIG der er en fare for trafikken, fordi jeg insisterer på at køre det tilladte.
"Alle andre kører 90+ så derfor er det farligt at køre 80, fordi så er man jo utilregnelig" er noget nær det dummeste jeg har hørt.
Jeg har hørt variationer af "hvis du ikke følger trafikken med 140-150 km/t er du til fare for alle andre", som fuldstændigt ignorerer at man møder mange flere på motorvejen som kører alt mellem 90 og 120, uden at det skaber ulykker.
Påstanden er vistnok at det statistisk er mere sandsynligt at en der kører 140-150, rammer en der kører 90-120... Så ja, man er vel teknisk set mere sikker imod at andre bilister rammer en... Men man er samtidig grunden til at trafikken er usikker for billister der kører lovligt.
Jeg vidste ikke at der var forbud mod at lave et forbud, men absolut godt at hver land nu kan bestemme selv. Jeg kan ikke se hvorfor folk skal have dem, med mindre at de har tækt sig at køre for hurtigt