Hvornår kan metoo tilgives? SF's håndtering har forpurret vigtig debat, mener præst og rådgiver
https://www.dr.dk/nyheder/politik/hvornaar-kan-metoo-tilgives-sf-s-haandtering-har-forpurret-vigtig-debat-mener-praest-og-raadgiverOpen linkView original on feddit.dk
Jeg synes, af hun rammer plet. Det var ret forudsigeligt, at et tidligere offer ville blive sur over, at hendes krænker bare kom tilbage i folden, uden at man tog samtalen med hende. Det får Pia Olsen Dyhr til at virke uempatisk og måske endda magtfuldkommen, når hun selv vælger hvornår det er på tide, at lukke nogen ind igen uden at overhovedet involvere ofrene. Især når hun var så stærk tilhænger af #metoo, dengang det kørte.
Jeg kan godt se hendes problematik med at finde gode rådgivere, som hun kan stole på, men hun har sådan set også haft seks år til at finde nogen, siden han blev afskediget. Åbenbart har hun dog fortsat brugt ham uofficielt lige siden dengang. Hele den her sag har alvorligt skadet hendes troværdighed, som ellers stod så stærkt.
Det har jeg ikke hørt om, hvor står det? Det gør det bestemt ikke bedre for Dyhr hvis det er sandt.
Herfra. https://www.bt.dk/politik/genansat-raadgiver-har-samarbejdet-med-sf-formand-efter-fyring
Ja, det er BT, men de citerer hende direkte, så det passer vel.
Tak for kilde!
Hvis han var så god en rådgiver burde han nok have forudset den her shitstorm... 😅. Hvor stærkt står SF i regering nu? Det er sgu lidt komisk. Faktisk virker det mest af alt som noget nepotisme-noget. Sådan "jaja kan da godt være han lavede nogle krænkelser for 6 år siden og blev fyret, men han er jo en god ven så jeg sørger da lige for at han får et godt job i ministeriet alligevel". Det viser ikke den bedste dømmekraft fra Dyhrs side.