Spyke
feddit.dk

Jeg kan ikke se hvordan konkurrence mod DSB vil løfte kvaliteten af den infrastruktur som Banedanmark stiller til rådighed.

16

Det er bare fordi du ikke forstår situationen.

Bare kig på Svendborg banen. Ikke kun er den dyrere, den er også markant mindre pålidelig!

/s

9

Ja det er ikke fordi jeg har hørt særligt godt om det da de prøvede det i storbritanien. Der blev det vist bare mindre pålidligt, færre afgange og højere priser, til gengæld var der nok nogle rige mennesker der tjente ret godt på det.

3

Vi bliver simpelthen nødt til at forlange af vores politikere, at de vedligeholder vores kritiske institutioner bedre. Veje, elnet, skoler, retsvæsen osv. Det halter virkelig mange steder. Det er et systemisk problem, at vedligehold ikke sælger stemmer. Den manglende vedligehold fører til problemer, som politikerne så kan fremlægge en dyr og kortsigtet løsning på. Suk

8

Det så plat bare at råbe "konkurrence løser det" når der jo er mange steder hvor det, rent logistisk og infrastrukturelt ikke fungerer sådan. Konkurrence er fantstisk redskab - når det bruges rigtigt :)

8

You reached the end

Efter togkaos: Den ene vil have private i konkurrence med DSB - den anden bruge milliarder på genopretning af jernbanen | Spyke