Spyke

Kan man sige pænt nej tak til en midterregering? En persons midterregering; en anden persons centrum-højreregering. Jeg har efterhånden svært ved at se SocDem som andet højredrejet.

8

Jeg har svært ved at tro på sandhedsværdien af det resultat. Gad vide, hvilke spørgsmål respondenterne er blevet præsenteret for.

6
feddit.dk

Kunne vi undgå nyvalg ville det være dejligt, maga Morten går åbenbart frem i meningsmålingerne.

Godt nok smadret at kun 22 % ønsker regering med støtte fra venstrefløjen valgresultatet taget i betragtning 🙃

5
SorteKaninreply
feddit.dk

Hmm 22% lyder ikke helt forkert. Hvis du lægger SF, Ø og Å sammen, så får du 20,5%. Så er der måske nogle der har stemt S med håbet om at de vil gå efter en rød regering - men de fleste der stemmer S vil vel gerne have en midterregering?

2
Trallereply
feddit.dk

Jeg synes stadige det er lidt sjovt når rød blok samlet er 48,1%

Folk må ikke kunne lide Ø, Å og F i så fald.

Men okay, SVM fik 39,6% af stemmerne ved valget.

2
SorteKaninreply
feddit.dk

rød blok samlet er 48,1%

Jo... på papiret er "rød blok" måske 48,1%. Men spørgsmålet er om "rød blok" overhoved er en ting man kan snakke om mere, i hvert fald rød blok inklusive S. S er blevet et midterparti og ligger efterhånden ret langt fra de andre. Lars Løkke har nærmest formået at samle en midterblok, så vi har midten og så ikke en rød og blå blok, men en rød fløj og en blå fløj.

Dem der stemmer midterpartier ønsker en midterregering, og dem der stemmer fløjene ønsker en farvet regering. Men ingen kan samle et flertal fordi stemmerne er splittet mellem 3 i stedet for 2.

3

Socialdemokratiet gik til valg på formueskat og et løfte om at bekæmpe uligheden. Ikke meget midterblok over det. Om de mente det, er en anden sag, men vælgerne havde grund til at tro, de stemte på et “klogere” Socialdemokrati, der havde lært lektien efter nederlaget til kommunalvalget og derfor ville vende skuden tilbage til den socialistiske politik og rød blok.

4
Trallereply
feddit.dk

Jeg tror nu stadig mange der stemmer soc d mener de stemmer rødt :)

4
Trallereply
feddit.dk

Nej nej, det var heller ikke helt det jeg mente.

Når Å, Ø og SF har 20.5% af stemmerne og sammen med A og B har 48% så synes jeg virkeligt det er vildt at kun 22% ønsker en rød regering / med rød støtte.

Det vil jo i og for sig betyde at stort set alle der har stemt A eller B ikke er interesseret i at have en regering med Å, Ø og SF eller som støtte.?!

Eller at folk virkelig har skiftet mening siden valget

3

You reached the end

Flest vælgere vil have en midterregering igen | Spyke