Käräjäoikeus: Poliisilla ei ollut oikeutta lopettaa Elokapinan mielenosoitusta liikennehaitan perusteella
Melkoisen merkityksellistä, että mielenosoituksia saa näköjään järjestää vaikka ne ärsyttäisivät jotakuta.
https://voima.fi/blogit/metsan-aani/2026/karajaoikeus-poliisilla-ei-ollut-oikeutta-lopettaa-elokapinan-mielenosoitusta-liikennehaitan-perusteella/Open linkView original on nord.pub
Hesarin artikkelin mukaan ratkaisun teki kesähessu, eli tuomariharjoittelija.
Ja myös että syyttäjä on ilmoittanut tyytymättömyytensä.
Tässä tuoksahtaa myös sisäinen peli sekä käräjäoikeudessa että poliisissa. Oikeus antoi poikkeuksellisen tuomion harjoittelijan suulla ja Voiman artikkelin mukaan poliisi oli käynyt oikeudessa selittämässä mitä sattuu.
Tuomion taustat tosiaan vähän omituiset. Ehkä nyt sit sadaan tästä jonkinlainen ennakkotapaus