Spyke
lemmy.world

Bilemem, Tr de şirket açması filan endişelendiriyor beni.

4

Gördüğüm kadarıyla redditteki gibi karma diye tek bir sayı ve o sayı üzerinden yasak koyma gibi bir sistem lemmyde yok. Up ve downvoteları görebiliyorsun sadece.

1
lemmy.world

Arkadaşlar benim anlamadığım reddit de artık eskisi gibi anonim değil miyiz? Peki burada anonim miyiz?

1

Benim anladığım redditin türkiyede temsilciliği olmadığı için işte vay bu bana sövmüş bana bunun bilgilerini ver diyemiyordu hükümet. Amerikadan istemesi gerekiyordu, onlar da eften püften işleri geri çeviriyordu. Ve uğraşmıyorlardı da zaten çok popüler de değildi çünkü. Ama artık hem redditin türkiyede tanınırlığı pek bir arttı hem de artık tr temsilciliği yani yasal muhattap var. Artık sansür uygulamak, hesapların ip'lerini (tek tanımlayıcı bilgi ip değil ama halk arasında en meşhuru bu) istemek daha da kolaylaşacak (bazıları yine de redditin direneceğini düşünüyor, orasını göreceğiz).

Burası ise çok farklı. Öncelikle açık kaynak ve merkeziyetsiz. Herkes farklı bir instance'te (sunucuda). Hangi birinden ip isteyeceksin, hangisini yasaklayacaksın? Çok canımı sıkarsa kendim bile açıveririm hemen bir instance. Ve kullanıcı sayısı da az. 3-5 muhalif için kimse uğraşmaz bu kadar. Sayı çok olsa bile, yani uğraşmaya değse bile kolay kolay uğraşılacak bir şey değil.

2

You reached the end