Politiker ska vara opartiska och inte blanda sig i rättsväsendet...
Lite av en antites i det påståendet, opartiskhet och politiker går liksom inte ihop på något vänster, så det stämmer ju inte. Sen är det knappast första gången som politiker lägger sig i rättsfall av olika slag.
Dock kan jag förstå ditt resonemang vad gäller att ersätta rättskostnaderna och skadeståndet. Det finns definitivt en diskussion att ha där gällande hur större organisationer i princip kan skydda individer från de finansiella konsekvenserna av att bryta mot lagen. Dock kan det argumenteras att detta redan finns i företag & dylikt.
Hur jämförs detta med "försäkring" mot fortkörningsböter exempelvis?
Hmm, hade varit intressant att diskutera borta på /c/[email protected]
Det är absolut inte ok vad varken Jimmie gör här, eller var dumpen har gjort
Utveckla gärna på varför du tycker det.
Politiker ska vara opartiska och inte blanda sig i rättsväsendet, då det är en helt separat enhet i Sverige.
Hade han gjort det som privatperson hade det varit en annan sak. Men att ett parti och dess ledare gör det är inte ok.
Lite av en antites i det påståendet, opartiskhet och politiker går liksom inte ihop på något vänster, så det stämmer ju inte. Sen är det knappast första gången som politiker lägger sig i rättsfall av olika slag.
Dock kan jag förstå ditt resonemang vad gäller att ersätta rättskostnaderna och skadeståndet. Det finns definitivt en diskussion att ha där gällande hur större organisationer i princip kan skydda individer från de finansiella konsekvenserna av att bryta mot lagen. Dock kan det argumenteras att detta redan finns i företag & dylikt.
Hur jämförs detta med "försäkring" mot fortkörningsböter exempelvis?
Hmm, hade varit intressant att diskutera borta på /c/[email protected]
Var kommer de pengarna ifrån? Är det jimmies privata eller är det skattepengar?
Uppfattar att det f.f.a kommer vara från SD:s partikassa. Den består i sin tur av pengar som SD fått i medlemsstöd, donationer & partistöd.