[Aftonbladet] Storfavoriterna plockas bort från GB:s sortiment
Cornetto classico och daimstruten går i graven.
**GB plockar bort klassikerna ur glassortimentet 2026. **
Ut med det gamla, och in med det nya.
Under glassäsongen 2026 försvinner nio glassar från GB:s sortiment.
En av dem är daimstruten som introducerades i Sverige redan 1987, och blev snabbt en favorit bland svenskarna.
– I Sverige ingick Daim-struten i GB Glaces sortiment och omfattades av ett avtal mellan Unilever och Mondelēz som löpte ut 2025 och upphörde därefter att gälla. Därför ingår den inte längre i sortimentet. Vi fokuserar nu på vår egen portfölj och fortsatt innovation, säger Julia Ekstam, presstalesperson för GB Glace, i ett mejl till Aftonbladet.
Listan: Här är glassarna som försvinner
- Cornetto Classico strut
- Daim jordgubb strut
- Daimstrut
- B&J Dulce de-lish
- Kingis raspberry licourice pinne
- Magnum Blueberry Cookie
- Magnum utopia double cherry
- Magnum utopia double hazelnut
- Twister mallow
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wreB7M/daimstrut-och-cornetto-forsvinner-fran-gbOpen linkView original on feddit.nu
Åhnej, inte daimstruten! Det har varit min favorit sedan jag var ett litet barn ju. Vad ska jag då äta för glass!?
Triumf verkar ta över daimstruten! Räddaden i nöden 😂 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4nK91/daimstruten-kan-bli-kvar-mystiska-svaret-fran-triumf-glass
Ermeregerd! YESSSSSS
Länge leve Daimstruten! 🥳
Som en glassens Fenix! Puh!
Att Cornetto och Daim-strut försvinner är sorgligt. Dom andra har jag aldrig hört talas om.
Daimstrut försvinner? Vad i helvete. :(
Fast de senaste åren har den bara krympt och glassen i den har bytts ut till något helt kritvitt som knappt smakar något alls. Det är dags att släppa taget. ❤️🩹