Spyke
feddit.nl

Nog even een vraagje in de categorie zeer waarschijnlijk "huishoudelijk".

Ik weet dat het hosten van een server niet gratis is, vooral opslag en backups regelen is een "dingetje" (zullen we het zo maar even noemen?). Heb je toevallig ergens een linkje naar een Patreon of iets in die categorie?

10
TedvdBreply
feddit.nl

Op dit moment heb ik geen Patreon of iets. Ik gebruikt nu overcapaciteit op een bestaande server van me, dus qua kosten is het nog goed te overzien.

Als er meer mensen willen sponsoren in de kosten zal ik wat op gaan zetten.

12

Kijk, dat is goed om te horen! Laat maar even hoe en wat, mocht het nodig zijn :)

3

Ik wil zeker ook bijdragen aan de kosten mocht dat nodig zijn. Ik heb geen enorme bedragen om te doneren, maar ik betaal liever vrijwillig een paar euro per maand aan iemand die een server opzet en onderhoud, dan aan een enorm commercieel bedrijf als Reddit die iedere cent uit me probeert te persen.

1
TedvdBreply
feddit.nl

Dankjewel voor het aanbod, maar dat heb ik inderdaad soortgelijk opgelost, met encrypted borg backup naar mijn thuis NAS.

7

Haha ja ik werk in de hosting industrie, dat maakt een aantal zaken zoals backups inrichten voor mij een standaard "dingetje".

7
feddit.nl

Bedankt Ted! Zonder Rif geen Reddit dus ik kijk verder. Lemmy lijkt veelbelovend.

4

Hey goed om hier te zijn! Na twee jaar op Lemmy.ml nu een Beehaw en een Feddit.nl account. Hopelijk joinen er nog veel meer Nederlanders. Ik volg nog even op Teddit.net wat de reactie gaat zijn op de blackout maar als die niet heel positief is gaat mijn Reddit account de prullenbak in.

3

Hallo! Bedankt voor het hosten van de instance. Het is wel een beetje wennen aan dit.

3

Ik ben er ook één van! Ben heel benieuwd, de hele federation wereld duizelt me nog een beetje 😄

2

Bedankt voor het hosten, ik hoop het net zoveel te gaan gebruiken als Reddit!

1

You reached the end