Spyke
lemmy.dbzer0.com

Jeg føler at det sagtens kunne være omvendt hvis vi byggede vores byer for mennesker i stedet for økonomisk output. Der er ikke rigtig nogen grund til at gå udenfor i en by udover fordi du skal fra A til B. 'Third places' er et dødt koncept i de fleste byer. Vi bruger mere plads på parkering til biler end noget andet udover industri og beboelse.

4
Ymerreply
feddit.dk

Helt enig i at parkeringspladser bidrager negativt til byrummet, men er ikke enig i manglen på "third places", I hvert fald ikke i København.

5
drktreply
lemmy.dbzer0.com

Jeg kunne tilføje "udover i København" til det meste af min kritik af dansk infrastruktur. Jeg bor i Jylland. Jeg referer generelt til Fredericia, Vejle, Horsens, Aarhus og Aalborg.

3

Undskyld, det var vist min Københavner-navle der trængte til at blive pillet i. Jeg kan godt nikke genkendende til fænomenet i flere forstæder.

2

På en skala fra 0-10 befinder alle byer sig mellem 7,2 og 8. Umiddelbart giver det indtryk af en temmelig homogen livskvalitet i hele landet. Livskvalitet skal dog nok også måles relativt, hvorfor det naturligvis er svært at kvantificere.

2

You reached the end

Er livskvaliteten bedst på landet eller i byen? Nyt kort giver måske svaret [svar: landet] | Spyke