Spyke
lemmy.anji.nl

Ik woon al een tijdje buiten Europa, het hele asielzoekers gebeuren van de afgelopen jaren lijkt een groot probleem te zijn geweest. Het is teleurstellend dat de EU landen hier niet jaren geleden al coherente wetgeving en administratie voor hebben opgezet. Onduidelijkheid voor asielzoekers, EU burgers, en het gedoe met extra criminaliteit en terrorisme (altijd die lullige 1% die het verziekt voor de rest natuurlijk)... Hopelijk helpt dit akkoord.

5
ploreply
feddit.nl

Ik vraag mij altijd af; is het een groot probleem? Ik hoor alleen altijd over de problemen rond Ter Apel en het woningtekort en heel veel onderbuikgevoelens (vol=vol etc.)

Zijn we verder meetbaar slechter af met asielzoekers?

3
ploreply

Dankjewe voor het delenl! Heel interessant en verhelderend.

2

Een ander probleem is de werkeloosheid van statushouders, en het tekort van asielzoekerscentra. Ook zijn er problemen geweest met geweld in asielzoekerscentra. Toch heb ik het idee dat de meeste van deze problemen komen door het beleid, en niet door de asielzoekers zelf.

2

Volgens mij is dat al een aantal keer geprobeerd. Ik kan mij verschillende akkoorden herinneren over het terugsturen van asielzoekers en het verspreiden tussen lidstaten. Meestal hielpen die regels een tijdje, maar na verloop van tijd werden ze meestal massaal overtreden, of bleken ze niet echt effectief. Ik hoop dat het dit keer anders is.

2

You reached the end