Spyke
aggregatet.org

Kul! Vänstern är sämst på media. Kanske måste svänga förbi Kristian och tvinga honom att langa upp på någon peertube också.

5
aggregatet.org

Visst är vi det. Men nu kan man göra något åt det! Alla fall framåt är bra.

3
aggregatet.org

Väldigt spännande om man kan få det att funka

Det pågår ju nån slags mini-trend nu bland ”progressiva” nystartade projekt att etablera sig på YT. Parabol, Magasinet konkret och nu Verbal media.

4
Anders_Sreply
aggregatet.org

Det vore bättre om de tillsammans skapade sig en PeerTube-instans. En motvikt till SwebbTV.

5
samuelreply
aggregatet.org

Extra allt! Ja, jag tycker vänstern behöver en peertube-instans. Kanske att Konstellationen kan fixa.

Men jag tycker inte man behöver skippa YT för det. Men visst, jag föredrar alla dagar i veckan peertube

2

Man ska vara där man har resurser att använda och framgång att få. Så absolut vara på Youtube.

3
aggregatet.org

Tyvärr är det Youtube. Förstår det då PeerTube ännu inte är ett alternativ i Sverige. Men gillar det inte.

4
PerSickingreply
aggregatet.org

Youtube känns som det självklara valet när man ser till var målgruppen finns. Sen är ju poängen att skapa material som kan delas på en rad olika plattformar, både i sin helhet och i form av kortare klipp osv. Det kommer ta lite tid att bygga upp rutiner för allt, vi är i experimentfasen nu. :)

2
samuelreply
aggregatet.org

Men skapa gärna ett konto på Mastodon också! Man kan ju dela lite kortare klipp direkt på Mastodon. Det går att få ner videoklipp på bara någon enstaka mb nu för tiden

3
PerSickingreply
aggregatet.org

Ja absolut. Vi vill inte vara helt beroende av YouTube även om det nog är lättaste sättet att nå ut till många. Några tips på hur man effektiviserar arbetet med att hålla reda på och dela saker på många plattformar?

2
samuelreply
aggregatet.org

Hmm, har inte kikat på sådant verktyg än för jag är inte i behov av det. Men jag har för mig att jag hört det. Testa att skriv ett inlägg på engelska och fråga och tagga hashtag AskFedi så kan du kanske få svar!

Jag är rätt övertygad om att det finns verktyg för att iaf posta till Bluesky och Mastodon

1
nukemreply
aggregatet.org

Jag måste ha något allvarligt fel. Men jag klickar överallt men det är fortfarande bara en bild.

4

You reached the end

Ny vänstermediasatsning: Verbal Media | Spyke