Spyke
feddit.nl

Oh ha, ik ken alleen definitie 1 - nr. 2 is een soeplepel. Ik kwam een artikel tegen die zegt dat het in België altijd definitie 2 is, dus wellicht een gevalletje friet vs. patat?

9
johanreply
feddit.nl

Ja dat zag ik ook, wat me verbaasde want ik kom niet uit de buurt van België!

3

Ik kom uit Brabant en zou alleen 1 een pollepel noemen. 2 is voor mij altijd een opscheplepel.

1
Shelenareply
feddit.nl

Ik heb het woord 'sleef' echt nog nooit gehoord. Weer wat geleerd. ;-)

1

Blijkbaar is het een woord dat vooral gebruikt wordt in het oosten en noorden vh land.

2

Type 1 is voor mij een pollepel. Type 2 is of een soeplepel, of een opscheplepel, of een sliefe (geen idee of dat de correcte spelling is).

2

You reached the end

Wat is een pollepel? | Spyke