Spyke
lemm.ee

Olikos tän hepun kuvissa niitä natsijoukkojen tunnuksia? Joku suomalaistaistelija oli moiseen valitettavasti ainakin sekaantunut

Sääliksi käy kuitenkin. Nuori syrjäytynyt ajautuu eliittiherrojen sapelinkilistelyyn turhaan kuolemaan.

-7
sham1reply
sopuli.xyz

Minkä ihmeen eliittiherrojen? Tyyppi meni puolustamaan Ukrainaa valtiolta, joka yrittää väkivalloin valloittaa sen ja murhata se asukkaat ja hävittää heidän kulttuurin ja identiteetin. Ei siinä mitään eliittejä tarvitse miettiä, että miksi tyyppi menisi puolustamaan heitä, jotka nyt tarvitsevat apua samoin kuin miten täällä tarvittiin apua 80 vuotta sitten.

Слава Україні! Героям слава!

10
lemm.ee

Päättäjät päättää että sota jatkuu ja lisää väkeä kuolee

-6
aivotonreply
sopuli.xyz

Voisitko viedä henkilökohtaisesti viestin Putinille, että sota pitäisi päättää ennen kuin lisää ihmisiä kuolee?

5
lemm.ee

Sehän se onkin. Jos Putin on ainoa vastuussa oleva, niin miksi hänen annetaan jatkaa? Se on selvää että kuolema ei pääty heittämällä lisää ihmisiä kuolemaan. Sodat eivät pääty sotimalla.

-6
JohnEdwareply
sopuli.xyz

Näinhän se on, Suomenkin olisi vaan pitänyt heti nostaa kädet pystyyn ja antautua kun talvisota alkoi. Röyhkeää toimintaa Suomen johdolta sotia, siinähän kuoli ihmisiä hirveitä määriä!

6
aivotonreply
sopuli.xyz

Ei me annetakaan vaan se on nyt sun nakki käydä pysäyttämässä se.

-1

Ja sun nakki pysäyttää Israel

Jos mä laitan kauniin kirjeen Putinille ja sä Bibille niin mitä luulet, toimiiko?

-4
sopuli.xyz

Mikä siinä on, että vasemmisto ei voi enää nykyään tukea edes kansanmurhaavaa tyranniaa vastaan tastelevia? Mitä vittua teidän poliittiselle ideologialle on tapahtunut?

1
lemm.ee

En tiedä kenelle puhut ja mitä tarkoitat, vasemmistohan on johdonmukaisesti Venäjän kaltaisia tyrannitahoja vastaan. Jo kauan ennen kuin muiden mieli muuttui

Itse aiheen tiimoilta taas voidaan pohtia kuinka paljon tämän syrjäytyneen nuoren kuolema edisti rauhan saavuttamista ja oliko se menetetyn elämän arvoista

Maailman sodat tarvitsevat enemmän marttiahtisaaria kuin kaspereita

1
sopuli.xyz

Mitä ukrainan tulisi sinun mielestäsi tehdä juuri nyt sodan lopettamiseksi?

1
lemm.ee

Ukraina ei välttämättä ole se taho joka siihen pystyy. Sota jatkuu koska aseteollisuus hyötyy eikä esim. Putinia haluta poistaa yhtälöstä (jos sota olisi yhdestä henkilöstä kiinni).

Vaikea tietää mitä kulissien takana tapahtuu. Yhdysvallat ei välttämättä halua tehdä osamabinladeneita koska se voisi olla provokaatio. Putinin seuraajia tai Venäjän kanssa voisi tietysti motivoida syrjäyttämään nykyvalta.

Sitten on kysymys neuvotteluista. Eikö Venäjälle anneta lupaukseksi tarpeeksi jyrkkiä seuraamuksia jos ei ala vetäytymään?

Se tiedetään että sotiminen ei sotia lopeta.

0
sopuli.xyz

Eli mitä Ukrainan tulisi sitten juuri nyt tehdä, sillä välin kun sodan lopettamiseen pystyvät tahot sen lopettavat? Ymmärräthän, että he eivät ole mikään passiivinen sivustakatsoja, jolla on varaa odotella muiden päätöksiä ja tekoja?

2
lemm.ee

Eiköhän Ukraina tee kaiken mitä pystyvät. Kysymys kuuluu miksi sitä tilannetta ei haluta päättää.

1

Miksi on sitten väärin, että Suomalainen lähtee auttamaan Ukrainaa tekemään kaiken mihin he pystyvät?

Ja eikö Ukraina halua mielestäsi päättää tilannetta, vai ne muut tahot?

2

You reached the end

Kasper Alhoniemi, 23, kaatui taistel­lessaan Ukrainan puolesta – tämä on hänen tarinansa | Spyke