Spyke
bij1·BIJ1byqevlarr

Miljardenwinsten voor grote bedrijven, consument betaalt rekening: ‘Moeten naar een ander systeem’

Voedingsmultinationals als Unilever en Heineken zijn tijdens de inflatiecrisis miljardenwinsten blijven boeken. Ook supermarkten leden niet al te veel pijn door de hoge prijzen. Die rekening kwam grotendeels bij de consument te liggen. De ceo’s van grote bedrijven zien verzachtende omstandigheden. ,,In crisistijd laat een bedrijf zijn echte gezicht zien”, stelt hoogleraar Karen Maas.

https://www.ad.nl/economie/miljardenwinsten-voor-grote-bedrijven-consument-betaalt-rekening-moeten-naar-een-ander-systeem~a517068c/Open linkView original on lemmy.world
No comments on the original post yet.