Spyke

Suomalais­miehen tankkaus­matka Venäjälle loppui lyhyeen – kertoo nyt tunteja kestäneestä piinastaan

Kuumottavan oloinen tilanne varmasti ollut. Ihmettelen vaan, että millainen ihminen on Ukrainan sodan alettua pystynyt hyvällä omallatunnolla käymään itänaapurissa bensa- tai kauppamatkoilla? Ja sitten tämmöinen tulee vielä yllätyksenä näille sankareille.

Suomalais­miehen tankkaus­matka Venäjälle loppui lyhyeen – kertoo nyt tunteja kestäneestä piinastaanhttps://www.is.fi/kotimaa/art-2000009705030.htmlOpen linkView original on sopuli.xyz
sopuli.xyz

Olisi voinu tuollaisen munattoman rotan pitää vähän kauemminki Venäjän puolella.

– Suomen pitää tehdä sama temppu venäläisille – mitätöidä jokaisen Suomeen yrittävän venäläisen viisumi, mies vaati.

Ai pitää vai? Kyllä se halpa bensa vaan kelpasi siihen asti kunnes paska osuki omaan tuulettimeen. Rotta mikä rotta.

35

Ihmettelen vaan, että millainen ihminen on Ukrainan sodan alettua pystynyt hyvällä omallatunnolla käymään itänaapurissa bensa- tai kauppamatkoilla?

Jotkut kuvittelevat, ettei heidän henkilökohtaiset tankkauksensa mihinkään vaikuta. Syitä tällaiseen ajatteluun lienee kahta sorttia: lyhytnäköisyys, jossa ei osata hahmottaa, että kun riittävän moni ihminen ajattelee tällä tavalla niin sillä alkaa olla jo vaikutusta, ja sitten toisaalta antisosiaalinen käytös, jossa tämä kyllä tiedostetaan mutta ajatellaan, että kunhan kaikki muut toimivat oikein, niin oma toiminta ei vaikuta käytännössä mihinkään.

24

Aivan liian vähällä pääsi.

Jos joku on niin saatanan tyhmä että tässä tilanteessa vapaaehtoisesti kantaa Putinille bensarahaa niin pitäisi asettaa holhouksen alaiseksi

18

MIEHEN MUKAAN jono takkusi, koska Venäjän rajavartio- ja tulliviranomaisissa ei ollut suomea osaavaa henkilökuntaa.

– Tai ei haluttu osata. Aikaisemmin he ovat puhuneet suomea ja suomella on pärjännyt, nyt he eivät suostuneet puhumaan suomea yhtään, mies kuvailee.

Aika naurettavaa, jos ei viitsi venäjää opetella, vaikka niin tykkää naapurissa käydä. Itselläni ei kyllä muutenkaan ole halua käydä Venäjällä. Tosin vaikka venäjää osaisikin, ei se tee asioinnista Venäjän rajalla yhtään sujuvampaa; kaikenlaisia säädöksiä tulee, josta rajavalvojatkin ovat pihalla, ja näin on tapahtunut jo ennen Krimiä.

T. Suomessa syntynyt venäjänkielinen

12

You reached the end